فانوس جنوب
کد خبر: 1736       چهارشنبه 03 آبان 1396 در 15:10
| ف | | |

تصویب افزایش 20درصدی نرخ کرایه اتوبوس شهری در اهواز

تصویب افزایش 20درصدی نرخ کرایه اتوبوس شهری در اهواز

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اهواز گفت: با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر اهواز در نشست دوشنبه هفته جاری، افزایش 20 درصدی نرخ کرایه اتوبوس های شهری تصویب شد.

سید کوروش حسینی زاده چهارشنبه افزود: بر اساس کتابچه تعرفه گذاری قیمت نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی شهری، باید رشد 55 درصدی صورت می گرفت اما برای رعایت حال شهروندان این نرخ به 20 درصد کاهش یافت.

وی اظهار کرد:براساس قوانین حمل و نقلی کشور در پایان هرسال نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی ها طبق کتابچه تعرفه گذاری تعیین می شود.

وی با اشاره به اینکه از سال 1394 تاکنون تغییری در نرخ کرایه اتوبوس های اهواز صورت نگرفته، افزود: امسال الگوی افزایش نرخ کرایه اتوبوس ها تنظیم و در اختیار شورای چهارم شهر قرار گرفت اما با تاخیر به کمیسیون حمل و نقل رفت و تصویب آن به شورای شهر پنجم موکول شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اهواز یادآور شد: این افزایش تا پایان امسال خواهد بود و اگر در اردیبهشت سال 1397 مصوبه افزایش نرخ کرایه تصویب شد بار دیگر بر اساس جدول موجود و نرخ تورم تغییر می کند.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد ناوگان اتوبوسرانی شهری در اختیار بخش خصوصی است افزود: نرخ کرایه اتوبوس ها پایین بود و باید نظام مند می شد.

حسینی با بیان اینکه هم اکنون 102 دستگاه اتوبوس از 200 دستگاه اتوبوس این ناوگان در اختیار بخش خصوصی است گفت: در اردیبهشت و خرداد امسال 52 دستگاه اتوبوس جدید خریداری شد که براساس قرارداد بین سازمان شهرداری ها، پست بانک، شهرداری و شرکت سازنده قرار شد در مدت سه تا 6ماه تحویل داده شود.

وی افزود: پنج دستگاه از این تعداد آماده تحویل است و رانندگان درحال آموزش با اتوبوس های جدید هستند که پس از اعطای گواهینامه خروج از کارخانه وارد ناوگان اتوبوسرانی می شوند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اهواز درخصوص زمان تحویل سایر اتوبوس ها نیز یادآور شد: در تلاش هستیم تا تمام 55 دستگاه اتوبوس پیش از پایان امسال وارد مدار شوند.

بر اساس جمعیت باید حدود یک هزار دستگاه اتوبوس در اهواز فعال باشد اما هم اکنون کمتر از 200 دستگاه در این کلانشهر فعال است.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است