فانوس جنوب
کد خبر: 1686       شنبه 22 مهر 1396 در 13:10
| ف | | |

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان عنوان کرد:

طرح کاشت نهال در کانون های بحرانی ریزگرد در دو شهرستان اهواز و کارون اجرا می‌شود

طرح کاشت نهال در کانون های بحرانی ریزگرد در دو شهرستان اهواز و کارون اجرا می‌شود

با اتمام کاشت نهال در فروردین ماه سال جاری این سومین بار است که وزیر جهاد کشاورزی از روند کار به صورت پیگیر بازدید می‌کنند / کار کشت نهال ها با مشارکت مردم منطقه خواهد بود و از سطوح کاری که تصویب شده است حدود ۳۰ هزار هکتار در جنوب شرق اهواز و شهرستان کارون کار خواهد شد

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی روز پنج شنبه 20 مهرماه به همراه معاون برنامه ریزی، دستیار وزیر، رییس سازمان جنگل ها و مراتع کشور، مدیر کل روابط عمومی وزرات، مدیر کل حراست کل استان های وزارتخانه، مدیرعامل موسسه نصر، مدیرکل منابع طبیعی استان خوزستان و جمعی از معاونین و مدیران سازمان و ادارات تابعه از طرح ملی کاشت نهال و مقابله با ریزگردها در کانون های ریزگرد واقع در جنوب شرق اهواز دیدن کردند.
احمد مطیعی مدیرکل منابع طبیعی استان خوزستان در حاشیه این بازدید و در گفت و گو با خبرنگار خوزنیوز گفت: طرح کاشت نهال در کانون های بحرانی ریزگرد در دو شهرستان اهواز و کارون اجرا می‌شود. این طرح که از سال گذشته آغاز شده ، تاکنون در حدود ۵۰ هکتار از اراضی خوزستان انجام شده است و خوشبختانه علی رغم گرمای بی سابقه در تابستان سال جاری موفقیت آمیز بوده است. متوسط سبزینگی نهال ها حدود ۷۰ درصد گزارش شده است و در قطعات مختلف میزان این سبزینگی از ۵۰ تا ۹۰ درصد متفاوت بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان خوزستان گفت: در تیرماه و مرداد ماه امسال حدود ۳۸ روز دمای بالاتر از ۵۰ درجه را در استان خوزستان تجربه کردیم و با آبیاری های منظمی که صورت گرفت توانستیم تابستان را به صورت موفق بگذرانیم به همان گونه که شاهدیم رشد نهال‌های کاشته شده چشمگیر بوده است و چهره و پوشش گیاهی این منطقه را متحول کرده است.

مطیعی عنوان  نمود: با اتمام کاشت نهال در فروردین ماه سال جاری این سومین بار است که وزیر جهاد کشاورزی از روند کار به صورت پیگیر بازدید می‌کنند. در جلسه‌ای که با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم برنامه‌ریزی‌ها برای ادامه طرح و کاشت نهال در سال ۹۶ بررسی و پیگیری شود و مقرر شد که در بحث آب و امور بیولوژیک از ابتدای آبان کار را مجددا آغاز کنیم.

وی یادآور شد: کار کشت نهال ها با مشارکت مردم منطقه خواهد بود و از سطوح کاری که تصویب شده است حدود ۳۰ هزار هکتار در جنوب شرق اهواز و شهرستان کارون کار خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان خوزستان گفت: نظارت های ادواری از سوی کارشناسان ما و مشاوران پروژه به صورت ماهانه انجام می شود ناظران ما درصد سبزینگی را کنترل می کنند و بر اساس آبیاری های انجام شده و سبز بودن نهال هاحق الزحمه پیمانکاران پرداخت می شود.

وی در بحث تامین آب مورد نیاز برای آبیاری این اراضی گفت: کانالی که به طول ۴۴ کیلومتر در عرصه این پروژه احداث شده است برای تامین آب در مواقع ضروری در نظر گرفته شده است و جایگزین عدم بارندگی شود و نهال های کشت شده را تا زمانی که به آبیاری نیاز دارند پشتیبانی کند.

مطیعی در پایان تاکید کرد: منابع آبی که هم اکنون وزارت جهاد کشاورزی برای طرح ملی کاشت نهال پیش‌بینی کرده است از ایستگاه پمپاژ شیلات است. با پیگیری های انجام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی ما به دنبال این هستیم که بتوانیم منبع آبی مطمئن و پایدار برای این طرح مصوب کنیم تا این عرصه به لحاظ پوشش گیاهی احیا شود.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است