فانوس جنوب
کد خبر: 1676       چهارشنبه 19 مهر 1396 در 16:15
| ف | | |

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:

انعقاد قرارداد خرید ۲فروندکشتی اورژانس‌دریایی با هلندی‌ها

انعقاد قرارداد خرید ۲فروندکشتی اورژانس‌دریایی با هلندی‌ها

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از انعقاد قرارداد خرید دو فروند کشتی اورژانس دریایی با هلندی ها در هفته گذشته خبر داد

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از انعقاد قرارداد خرید دو فروند کشتی اورژانس دریایی با هلندی ها در هفته گذشته خبر داد.

علیرضا آموزنده ضمن اشاره به اینکه موضوع خرید این دو فروند کشتی از جمله مفاد تفاهمنامه همکاری دو جانبه میان وزارت بهداشت و سازمان منطقه آزاد اروند است، گفت: پیشتر این تجهیزات در منطقه نبود و ما در حال طی مراحل خرید و ورود آنها به منطقه ایم که با انجام این کار ارائه خدمات به نقاط حاشیه ای و دریانوردان بهتر و گسترده تر می شود.

وی افزود: ظرف دو ماه آینده۱۰ دستگاه آمبولانس آی. سی. یو و ان. آی. سی. یو را به منطقه وارد می کنیم که این اتفاق برای نخستین بار در سطح کشور رخ می دهد، ورود این کشتی مجهز به بهترین امکانات نقطه عطفی برای منطقه و اقدامی بسیار اساسی و حائز اهمیت در حوزه خدمات درمانی است، این کار با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند به انجام می رسد.  

آموزنده تصریح کرد: به زودی قرارداد خرید و ورود هلی کوپتر اورژانس را نیز با رعایت  استانداردسازیهای وزارت بهداشت و نکات قابل تائید تیم کارشناسی منعقد می کنیم که اگر چنین شود نیازی به استقرار بسیاری از پزشکان در مناطق دورتر نداریم.  

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: باید بکوشیم تا از امکانات پیشرفته با قیمت تمام شده کمتر و کیفیت بالاتراستفاده کنیم چرا که اقتصاد سلامت ما را به انجام این کار وامی دارد.

آموزنده با اشاره به انجام مذاکرات با سرمایه گذاران خارجی در طی دو روز اخیر افزود: در صورت حمایت، همراهی و همکاری مسئولان شاهد سرمایه گذاری خارجی ها در منطقه خواهیم بود، به طور حتم با جذب سرمایه گذاران خارجی می توانیم انتظارات مردم عزیز و مظلوم منطقه را پاسخ دهیم.

وی در خصوص تاخیر در ساخت بیمارستان شهید موسوی خرمشهر اظهار کرد: در نشستی با  سرمایه گذار مربوطه قرار شد تا بر اساس فاینانس یکسری موافقت هایی را از وزارت بهداشت بگیرم ضمن اینکه با محدودیت اعتبارات مواجهیم، ما در هیچ پروژه ای عقب تر از تزریق منابع مالی نیستیم.  

آموزنده با اشاره به طلب فوق العاده این دانشکده از تمامی بخشهایی که با آنها همکاری دارند از جمله سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: به طور مثال از بابت پروژه بیمارستان اروندکنار حدود هفت میلیارد تومان و در پروژه بیمارستان شهید موسوی خرمشهر نیز ۳.۵ میلیارد تومان از منطقه آزاد اروند طلب داریم، در تمام پروژه ها بدون استثناء جلوتر از منطقه آزاد اروندیم و این کار را به صورت جابجایی بودجه ها و همراهی پیمانکاران و مشاوران انجام داده ایم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص امکان افزایش تجهیزات بیمارستان اروندکنار گفت: ما قائل به یک سطح بندی خدمات هستیم و خدمات بر مبنای جمعیتی ارائه می شوند، در خصوص خدمات اولیه که نجات جان بیمار را تضمین کند اکنون در بیمارستان اروندکنار حتی قدری بیشتر وجود دارد اما از آنجایی که بایستی هزینه کردها تعریف و توجیه اقتصادی داشته باشند لذا افزایش خدمات در این بیمارستان در زمان حاضر الزامی نیست و تعریفی ندارد.

آموزنده ضمن اشاره به تلاش در جهت تقویت اورژانس جاده ای در منطقه افزود: مطالبات مردم حق است اما ما بابستی کانونهای خدمات رسانمان را بر اساس تجهیزاتمان تعریف کنیم.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است