فانوس جنوب
کد خبر: 1670       سه شنبه 18 مهر 1396 در 14:17
| ف | | |

مدیرعامل قطار شهری اهواز خبر داد:

احتمال ایجاد تغییر در طول مسیر خط یک مترو اهواز

احتمال ایجاد تغییر در طول مسیر خط یک مترو اهواز

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز با بیان اینکه تا پایان هفته آینده پروژه مترو به طور توجهی فعال‌تر خواهد شد از احتمال افزایش طول خط مترو اهواز در فاز اول بهره‌برداری خبر داد

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز با بیان اینکه تا پایان هفته آینده پروژه مترو به طور توجهی فعال‌تر خواهد شد از احتمال افزایش طول خط مترو اهواز در فاز اول بهره‌برداری خبر داد.
 
شهرام شاهین‌زاده با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی پروژه قطار شهری اهواز اظهار کرد: در حال حاضر پروژه مترو در حال راه‌اندازی مجدد و خروج از وضعیت نیمه تعطیل روزهای اخیر است. با نمایندگان شرکت کیسون پیمانکار این پروژه نیز جلساتی داریم و پیمانکار به اجرای پروژه بر اساس برنامه زمانبندی متعهد شده است.
 
وی در خصوص تزریق اعتبارات و منابع مورد نیاز برای راه‌اندازی فاز اول خط یک تصریح کرد: متأسفانه بررسی لایحه انتشار 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت شهری برای پروژه مترو در شورای چهارم به تعویق افتاد و به شورای پنجم رسید.
 
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز ادامه داد: این لایحه در آخرین جلسه شورا به تصویب رسیده اما به دلیل پایان یافتن زمان آن، مجوز این اوراق در بانک مرکزی منقضی شده است و پایدار شدن مجدد این اوراق کمی زمان می‌برد. با تزریق پول‌های این اوراق، تخصیص 150 میلیارد تومانی دولت برای پروژه مترو اهواز نیز محقق خواهد شد.
 
شاهین‌زاده ادامه داد: علاوه‌‌ بر این اعتبارات، آقای کتانباف اعتبارات و منابع دیگری را نیز برای این پروژه در نظر گرفته است. قبلا قول دادیم که تا پایان سال فاز اول خط یک مترو به طول 6.8 کیلومتر به بهره‌برداری برسد اما شهردار تمایل دارد که طول خط یک فاز نخست بهره‌برداری حتی اگر به سال بعد بیانجامد، افزایش یابد.
 
 وی عنوان کرد: با توجه به احداث تونل‌های خیابان سلمان فارسی نظر شهردار این است که در فاز اول بهره‌برداری به جای ایستگاه فرودگاه تا مصلا به طول 6.8 کیلومتر که قبلا برنامه‌ریزی شده بود تا ایستگاه‌های خیابان سلمان فارسی و همچنین میدان ساعت پیش برویم که در این صورت طول خط در فاز نخست بهره‌برداری به حدود 12 کیلومتر می‌رسد.
 
‌مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز ادامه داد: در این صورت هرچند ممکن است زمان بهره‌برداری بیشتر به طول بیانجامد و تا سال آینده طول بکشد اما مؤثرتر و بهتر خواهد بود و بهره‌برداری آزمایشی نمی‌شود. تا پایان هفته آینده می‌توانیم در خصوص پروژه مترو خبرهای بهتری به مردم بدهیم و تا آن موقع پروژه به طور قابل توجهی فعال‌تر خواهد شد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است