فانوس جنوب
کد خبر: 1644       چهارشنبه 05 مهر 1396 در 11:53
| ف | | |

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند خبرداد:

آغاز بکار کارخانه‌های فولاد کاوه و فولاد جهان آرا از ماه آینده

آغاز بکار کارخانه‌های فولاد کاوه و فولاد جهان آرا از ماه آینده

در هفته گذشته با حضور مشاور رییس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از کارخانه فولاد کاوه بازدیدی انجام گرفت که این کارخانه از ماه آینده آغاز به کار می‌کند

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند با بیان این‌که در بحث عمران و خدمات شهری و زیرساختی کارهای بسیار زیادی انجام شده است، گفت: در هفته گذشته با حضور مشاور رییس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از کارخانه فولاد کاوه بازدیدی انجام گرفت که این کارخانه از ماه آینده آغاز به کار می‌کند.
 
عبدالله کعبی اظهار کرد: در هفته گذشته با حضور مشاور رییس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از کارخانه فولاد کاوه بازدیدی انجام گرفت که این کارخانه از ماه آینده آغاز به کار می‌کند و روزانه 600 هزار تن فولاد تولید خواهد کرد و همچنین در این کارخانه حدود 600 نفر بصورت مستقیم مشغول بکار می‌شوند.
 
وی افزود: کارخانه فولاد جهان آرا هم نیز با روزانه یک میلیون و 200 هزار تن تولید فولاد و اشتغالزایی 2000 نفر بصورت مستقیم از ماه آینده آغاز به کار می‌کند.
 
کعبی تصریح کرد: منطقه آزاد اروند در برابر مردم آبادان و خرمشهر احساس دین و تکلیف می‌کند و باید با کمک همه دستگاه‌های اجرایی به مردم خدمت شود تا شاهد حل مشکلات مردم منطقه و ایجاد اشتغال برای آن‌ها باشیم.
 
وی با بیان این‌که برنامه اصلی منطقه آزاد اروند خدمات رسانی به مردم منطقه است، گفت: منطقه آزاد به عنوان یک منطقه امن در سطح کشور می‌تواند با جذب گردشگر به ایجاد اشتغال در منطقه کمک کند.
 
کعبی، گفت: توسعه اقتصادی در آبادان و خرمشهر از اهداف اصلی سازمان منطقه آزاد اروند است و در این زمینه در طول چهار سال گذشته در منطقه 70 درصد کار فیزیکی و پروژه عمرانی انجام شده است.
 
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: از آغاز به کار منطقه آزاد اروند در گذشته 30 درصد کار فیزیکی انجام شده بود اما در طول این چهار سال 70 درصد کار فیزیکی و پروژه عمرانی در منطقه اجرایی شده است.
 
وی با بیان این‌که جذب توریسم باعث اشتغالزایی فراوان می‌شود، اظهار کرد: منطقه آزاد به عنوان یک منطقه امن در سطح کشور می‌تواند با جذب گردشگر به ایجاد اشتغال در منطقه کمک کند زیرا در قبال امنیت و آسایش مردم مسئول است.
 
کعبی عنوان کرد: در منطقه آزاد اروند چند هتل خوب و واحدهای اقامتی در حال احداث وجود دارد و همچنین توانایی و ظرفیت جذب گردشگر در این منطقه هست. سازمان منطقه آزاد اروند در بحث گردشگری با واحدهای اقامتی و دفاتر گردشگری همکاری خواهد داشت زیرا در این منطقه ظرفیت پذیرایی از اتباع خارجی وجود دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: جاذبه‌های توریستی و گردشگری در منطقه آزاد اروند کم نیست اما این ظرفیت‌ها به مسافران و گردشگران معرفی نشده است. همچنین در روستاهای آبادان و خرمشهر بهترین جاذبه‌های تفریحی و گردشی وجود دارد که باید آن‌ها نیز معرفی شوند تا شاهد حضور گردشگران در منطقه باشیم.
 
مرجع / ایسنا

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است