فانوس جنوب
کد خبر: 1623       دوشنبه 03 مهر 1396 در 10:42
| ف | | |

معاون اقتصادی استانداری خوزستان خبر داد:

رتبه ٢٩ بانک های خوزستان در پرداخت تسهیلات

رتبه ٢٩ بانک های خوزستان در پرداخت تسهیلات

بانک های خوزستان رتبه ٢٩ در بین استان های کشور در پرداخت تسهیلات را در سطح کشور دارند

معاون اقتصادی استانداری خوزستان گفت: بانک های خوزستان رتبه ٢٩ در بین استان های کشور در پرداخت تسهیلات را در سطح کشور دارند.

علی بحرینی مقدم اظهار کرد: بانک ها چه دولتی و یا خصوصی منابع محدودی دارند و چون پاسخگوی سهامداران خود هستند؛ باید ارزش افزوده لازم را داشته باشند؛ بنابراین جایی سرمایه گذاری می کنند که برای آنها سودآوری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی کنونی تأمین منابع به سختی انجام می شود، افزود: در این شرایط که بانک مرکزی درمان اساسی در خصوص مؤسسات مالی ـ اعتباری و بانک ها را شروع و به تبع آن نرخ تسهیلات را نیز کاهش داده، دسترسی به منابع مطمئن برای همه بانک ها حائز اهمیت است.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: در سالهای قبل سیاست و رویه ای پیش گرفته شد که بازگشت منابع بانک های کشور با تأخیر مواجه شده که قاعدتا بانک ها را با چالش مواجه کرد و با توجه به محدودیت منابع، بانک ها به سختی می توانستند؛ تسهیلات را در مجاری مدنظر ما توزیع کنند.

بحرینی در ادامه با اشاره با شرایط نامناسب بانک های خوزستان در پرداخت تسهیلات گفت: در خوزستان وضعیت بانک ها برعکس است و با آنها مشکل داریم چون از نظر دریافت سپرده، مقام پنجم کشور و از نظر پرداخت تسهیلات رتبه ۲۹ کشور را دارند.

وی با گلایه از پائین بودن پرداخت تسهیلات نسبت به دریافت سپرده بانک های خوزستانی بیان کرد: تعبیر ما از علت چنین وضعیتی، کم توجهی خود بانک های استان است و امسال به صورت جدی پیگیر ایفای نقش پررنگ بانک های استان در اقتصاد و صنایع خوزستان هستیم.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان اضافه کرد: ایفای نقش پررنگ تر بانک های خوزستان در اقتصاد و صنایع استان را به قمیت رفتن به مسیر غلط بنگاه های زودبازده دنبال نخواهیم کرد بلکه از درخواست صنایعی که واقعا توجیه اقتصادی و پشتوانه فنی دارند، حمایت می کنیم تا از تسهیلات بانکی برخوردار شوند.

بحرینی در پایان در ارتباط با اینکه آمارهای اعلامی از سوی بخش صنعت و اقتصاد استان در فضای مجازی کذب خوانده شده اند نیز گفت: این مطلب کذب محض است؛ آمارهای اعلام شده این معاونت در جلسات رفع موانع تولید و همچنین کارگروه های ستاد تسهیل و اشتغال به صورت صحیح ارائه می شود؛ از مردم تقاضا داریم تا به این اخبار کذب توجه نداشته باشند و دروغ بودن آمار منتشر شده به نقل از این معاونت را نیز قویا تکذیب می کنم.
 
مرجع / مـهـر

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است