فانوس جنوب
کد خبر: 1621       یکشنبه 02 مهر 1396 در 09:38
| ف | | |

مراکز صدور روادید برای زائران اربعین حسینی در خوزستان پنج برابر شدند

مراکز صدور روادید برای زائران اربعین حسینی در خوزستان پنج برابر شدند

مراکز صدور روادید برای زئران اربعین حسینی در استان خوزستان از 60مرکز به 323مرکز افزایش یافت تا فرایند صدور روادید برای عموم مشتاقان به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در موسم اربعین تسهیل یابد

سئول ستاد اربعین حج و زیارت خوزستان گفت:مراکز صدور روادید برای زئران اربعین حسینی در استان خوزستان از 60مرکز به 323مرکز افزایش یافت تا فرایند صدور روادید برای عموم مشتاقان به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در موسم اربعین تسهیل یابد.

محمدامین یاقوت افزود: تقاضای صدور روادید در دفاتر پیشخوان ، مراکز پست ، پست بانک و مراکز تعیین شده در محدوده منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر) قابل انجام است.

وی گفت: صدور روادید برای زائران اربعین حسینی در چهار شهر تهران ، مشهد ، کرمانشاه و اهواز در نهایت توسط کنسولگری ها و سفارت عراق انجام می شود.

مسئول ستاد اربعین مدیریت حج و زیارت خوزستان در ادامه گفت: زائران اربعین حسینی باید مدارک مورد نیاز برای صدور روادید از جمله گذرنامه را تحویل دفاتر خدمات مسافری و زیارتی دهند ولی پیش از این باید در سامانه سماح به نشانی  http//samah.haj.ir  ثبت نام کرده باشند.

به گفته یاقوت ، همه مراحل ثبت نام در سامانه سماح به صورت رایگان بوده و هزینه سفر هر یک از زائران با احتساب بیمه ، حق الزحمه زیارتی و هلال احمر به مبلغ حدود یک میلیون و 900هزار ریال از طریق سامانه قابل پرداخت خواهد بود.

وی افزود: هم اکنون مراکز صدور روادید از سوی کشور عراق از چهار مرکز به 12مرکز افزایش یافته که از این تعداد ، 2 مرکز سیار صدور روادید در آبادان و سوسنگرد فعال شده است.
یاقوت تاکید کرد: صدور روادید برای زائران اربعین حسینی تا سه روز قبل از روز اربعین ادامه می یابد.

یاقوت از زائران اربعین حسینی خواست کار ثبت نام در سامانه سماح و تقاضای صدور روادید را به روزهای آخر منتهی به اربعین موکول نکنند.

مسئول ستاد اربعین مدیریت حج و زیارت خوزستان در ادامه از از زائران اربعین حسینی خواست به منظور دریافت بسته جامع خدمات رفاهی توسط دفاتر خدمات مسافری زیارتی مجاز در طول سفر اربعین ، از مراجعه به دفاتر غیرمجاز زیارتی که عموما به تعهدات خود پایبند نیستند خودداری کنند.

در سال های گذشته برخی سودجویان با ادعای صدور ارزان تر روادید ، مشکلات زیادی از جمله صدور ویزای تقلبی برای زائران اربعین حسینی ایجاد کردند.

بنا به این گزارش با وجود اینکه 18آبان روز اربعین حسینی است ولی حرکت کاروان های اربعین حسینی به سمت 2پایانه مرزی چذابه و شلمچه از 10 تا 15روز قبل شروع می شود و بازگشت آنان تا سه روز پس از اربعین حسینی ادامه می یابد.

پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه مرزی شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر 2 کانون از سه کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی در سال 1395 بودند.

در اربعین حسینی سال گذشته حدود 430هزار زائر از پایانه چذابه و 650هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.

پیش بینی شده امسال شمار زائران اربعین حسینی در مقایسه با پارسال حداقل 20درصد افزایش یابد. حدود 10درصد زائران اربعین حسینی را خوزستانی ها تشکیل می دهند.
 
مرجع / ایرنا

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است