فانوس جنوب
کد خبر: 1614       شنبه 25 شهريور 1396 در 15:59
| ف | | |

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج):

خوزستان از امنیت قابل قبولی برخوردار است

خوزستان از امنیت قابل قبولی برخوردار است

اهواز ـ فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) گفت: این استان از امنیت بسیار خوبی به خصوص در بخش گروه های تکفیری برخوردار است.

سردار حسن شاهوارپور ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: امسال هفته دفاع مقدس متقارن با ماه محرم است که برنامه های آن یک هم افزایی دارد. البته هفته امر به معروف و نهی از منکر را نیز پیش رو داریم که گزارشاتی در این خصوص ارائه می شود.

وی افزود: در ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ زمانی که مردم ما در سراسر کشور به ویژه استان خوزستان برای اینکه بتوانند فضای دیگری با نشاط در کشور برای بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی آغاز کنند، فاقد از اینکه رژیم بعث عامل آمریکا و استکبار جهانی با برنامه ریزی مدون از ماه ها قبل تهیه شده یک حمله گسترده را ابتدا با بمباران مراکز حیاتی و حساس کشور (بیش از ۲۰ نقطه به ویژه در استان خوزستان مورد تهاجم قرار داد) شروع کرد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) تصریح کرد: با تمرکز نیروهای بعثی پشت مرزهای ما، حملات زمینی دشمن در مرزهای ایران واقع در پنج استان هم شروع شد. در ابتدای جنگ تحمیلی به عنوان کشوری که مورد تجاوز قرار گرفته بودیم باید در مقابل این تهاجم ایستادگی می کردیم و مردم بپذیرند که در یک بحران گسترده ای قرار دارند.

سردار شاهوارپور ادامه داد: در ابتدای جنگ همه فکر می کردند یک یا دو هفته است و روزها که می گذشت گستره جنگ بیشتر و اشغال برخی از شهرها از جمله خرمشهر ما را به این باور می رساند که جنگ ادامه دارد.

وی بیان کرد: جامعه بین الملل کمک چندانی به ما نداشته و هیچ اقدامی هم برای محکوم کردن دشمن انجام ندادند؛ آنها در عین حال به دشمنان کمک و پشتیبانی منطقه ای و بین المللی از رژیم بعث عراق داشتند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) اضافه کرد: دشمنان در کشورهای مختلف به صورت گسترده سلاح هایی را در اختیار رژیم بعث قرار داده و تهاجمات آن هر روز بیشتر می شد. با بسیج امکاناتی که به صورت پراکنده در اختیار مردم بود و با درنظر داشتن رهنمودهای مقام معظم رهبری، رویکردی جدید را در دفاع به منصه ظهور گذشته و دفاع خوبی در برابر متجاوزان داشتیم.

سردار شاهوارپور با اشاره به اینکه بیش از دو هزار و ۸۰۰ بار جزیره خارک بمباران شده بود، ادامه داد: پنجم مهر سال ۱۳۶۰ بزرگترین پیروزی را با عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان تجربه کردیم. اقدامات تهاجمی ما بر علیه دشمن به همین شکل ادامه پیدا کرد و همه دنیا به دنبال پیدا کردن تحول رخ داده در ایران بودند که چگونه چنین موفقیت هایی را رقم زده است.

آشنایی نسل جوان به فرهنگ مقاومت

وی تأکید کرد: نسل جوان و نوجوان امروز باید با فرهنگی که در حوزه هم افزایی، اشتراک نظر در برخورد با دشمن، بیگانه ستیزی و همچنین مقاومت بیشتر آشنا شوند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) با اشاره به اینکه برنامه های هفته دفاع مقدس هر سال به میزبانی سپاه یا ارتش برگزار می شود، گفت: از روز جمعه ۳۱ شهریور ماه هفته دفاع مقدس شروع و برای هر روز آن نامگذاری خاصی داریم؛ همچنین در اهواز، بهبهان، ماهشهر و دزفول یگان های عمده نیروهای مسلح برنامه رژه را برگزار می کنند؛ در سایر شهرستان ها نیز در حد صبحگاه یا به تناسب نیروهای مسلح خود برنامه رژه را برگزار می کنند.

سردار شاهوارپور با اشاره به یادآوری نقش مردم، اصناف و پدافند هوایی در برنامه های هفته دفاع مقدس یادآور شد: بصیرت افزایی، دشمن شناسی، بیداری اسلامی و استکبار ستیزی یکی از روزشمارهای این هفته است که نقش دشمن و عوامل دشمن را با برگزاری جلسات بصیرتی بیان می کنیم.

وی بیان کرد: رزمندگان، پیشکسوتان، زنان اسوه های صبر و مقاومت نیز یکی دیگر از روزشمارهای هفته دفاع مقدس است که همزمان با برنامه ویژه شکست حصر آبادان برنامه هایی را در سطح استان برای این روز تدارک دیده ایم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) عنوان کرد: دیدار با خانواده شهدا، برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدا، رزمایش نمایشی در سوسنگرد، اعزام به اردوهای جهادی، تجلیل از سربازان و خانواده آنها، دیدار با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه، دیدار و سرکشی از جانبازان، سخنرانی فرماندهان در نماز جمعه و برگزاری مسابقات ورزشی از مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس در استان خوزستان هستند.

سردار شاهوارپور خبر داد: در مرحله اول هفت هزار آلبوم را از ۲۳ هزار شهید با همکاری بنیاد شهید و دستگاه های فرهنگی تهیه کردیم که می تواند در مراکز مختلف و موزه دفاع مقدس نگهداری شود.

وی با اعلام وجود امنیت قابل قبول در استان به ویژه از حیث جریانات تکفیری اظهار کرد: اولویت اول کمک سپاه در استان تأمین امنیت است و ما در استان بیش از ۵۰۰ کیلومتر مرز با کشور عراق داریم که ناامن است؛ تلاش های ما طی سال های اخیر بیشتر در حوزه تأمین امنیت برای استان بوده است.

بیابان زدایی در خوزستان

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) گفت: در زمینه بیابان زدایی اواخر سال گذشته فعالیت های لازم را برای بیش از یک هزار و ۶۰۰ هکتار انجام و بیش از ۴۰۰ هزار اصله نهال را غرس کردیم. همچنین در زمینه اشتغالزایی در حد توان خود اقداماتی را انجام می دهیم.

سردار شاهوارپور خبر داد: مراحل پایانی طراحی باغ موزه دفاع مقدس در حال اتمام و بعد از آن وارد فاز اجرایی می شود؛ در صورت تحقق وعده های تأمین اعتبار انشاالله تا پایان سال جاری شروع به کار می کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان خبر داد: حضور سازمان یافته گروه طلایه داران و یاوران در نماز جمعه، سخنرانی دبیران ستاد در سراسر استان در محل های نماز جمعه، اختصاص بخشی از خطبه های نماز جمعه به امر به معروف و نهی از منکر، حضور طلایه داران در رژه نیروهای مسلح، نواختن زنگ امر به معروف و نهی از منکر، برپایی کرسی های آزاداندیشی، برپایی همایش های مختلف با موضوع حجاب و عفاف، تحکیم خانواده و همچنین برگزاری همایش بزرگ اتحادیه ها و اصناف با موضوع اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و بزرگداشت شهدای اصناف از جمله برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر در خوزستان است.

سردار شاهوارپوار اضافه کرد: تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده شهدا، نکوداشت فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر به ویژه جانبازان این عرصه، دیدار با علما، غبارروبی از قبور شهدا و همچنین حمایت قانونی آمران به معروف و نهی از منکر نیز از دیگر برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر در استان است.

وی عنوان کرد: باید از سنگر و جایگاهی که مردم خوزستان در دفاع مقدس نقش بی بدیلی داشتند، دفاع کنیم. اعتراف دیگرانی که به خوزستان آمدند، سخنان گهربار امام راحل و مقام معظم رهبری نیز گویای این نقش است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) در پایان خبر داد: سوابق یگان های خوزستانی از جمله لشکر هفت ولیعصر (عج) را نیز در حال گردآوری هستیم و چهار کتاب شفاهی را در این زمینه تدوین کردیم. ۱۰ کتاب در سال باید در استان خوزستان برای تاریخ شفاهی جنگ و ثبت وقایع دفاع مقدس به چاپ برسد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
سایر اخبار

۱۰۲ واحد تولیدی راکد در استان خوزستان فعال شده است

پیش بینی ورود سامانه بارشی به خوزستان

برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز

آماده سازی دو شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های مذهبی در خوزستان

تشریح جزییات مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در خوزستان

فراخوان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

پاسخگویی مدیرکل اطلاعات خوزستان به تماس‌های شهروندان

جانشین فرمانده‌کل سپاه: آمریکایی‌ها ‌علناً اعلام کرده‌اند ‌در برابر ایران به پیروزی دست نیافته‌اند‌

افتتاح یا کلنگ زنی ۱۵۹۳ طرح در خوزستان برای دهه فجر

افتتاح ۳۷ طرح تعاونی در ایام الله دهه فجر در خوزستان

رفع تصرف اراضی ملی به ارزش حدود ۲۶ هزار میلیارد ریال در خوزستان

بهره برداری از ۴۰ طرح آبرسانی در خوزستان در ایام الله دهه فجر

۵ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

میزان مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین رکن این رویداد سیاسی

تمدید مجدد فرصت ثبت نام برای استفاده از کانال‌های تبلیغاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به خوزستان خبر میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است